top of page
  • עדי דוידוביץ

עבדו עליכם?

איך אתם יודעים שעבדו עליכם? זוכרים את התוכנית יצאת צדיק?

אני אזכיר לכם, בתוכנית בדקו כל מיני אנשי שרות ונתנו להם משימות שידעו בהם מראש מה הבעיה ורצו לראות אם הם ימצאו את הבעיה ואם הם יבקשו עליה מחיר הוגן,


אז אומנם במקצועות הטיפוליים זה יותר מסובך כי אי אפשר באמת לדעת מה הבעיה,

אבל זה בדיוק העניין,

אי אפשר לחזות עתיד אם אי אפשר לדעת קשר ישיר בין סיבה לתוצאה,


מי שמבטיח לכם שהוא יודע מה הבעיה ושהוא יתקן אותה ב – ככה וככה טיפולים בעזרת ככה וככה טכניקות אתם צריכים להרים גבה,

כי, תאמינו לי בבקשה, הגוף הוא נורא מסובך, גם בבעיות שהן מאוד "ברורות" ונחקרות עדיין אי אפשר לדעת בביטחון של 100% מהי התרופה הטובה ביותר. ולראיה יש מספיק אנשים שסובלים מבעיות שיש לנו את התרופה להן.


דוגמא טובה היא כאבי ראש, לאנשים שונים תרופות שונות עוזרות, חלק אדוויל, חלק אקמול, נורופן, אופטלגין, פראמול, ועוד. אותה בעיה פתרונות שונים המבוססים על משהו נעלם שאנחנו לא יודעים אותו מראש.


אחרי 18 שנה במקצוע אני יכולה להגיד לכם בביטחון גמור שרוב הזמן אני לא יודעת מה הגורם לכאב, ואת הפתרון אני מוצאת בעזרת המטופל. הוא מספר לי את החוויות שלו בזמן הטיפול ואנחנו עובדים ביחד.


כמובן שלדרך העבודה הזו יש שם מפוצץ TDT, אך היא אומרת למעשה בדוק אם המטופל מה משפר את מצבו ועשה זאת שוב. נשמע ברור מאליו נכון? אבל זו לפעמים משימה קשה למצוא מה משפר את המטופל אחרי 10 שנים שלא חל שיפור במצבו.


אז כאשר מגיע אלי מטופל אני לא יכולה לדעת מה יעזור לו כי אני עדיין לא מכירה אותו, אני לא יכולה לדעת משיחת טלפון, ולפעמים אני צריכה יותר ממפגש אחד כדי שיהיה לנו כיוון עבודה.


אז אין קסם, אין תשובות מוחלטות, יש דרך שצריך לצעוד בה ושינוי שצריך לעשות.


22 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page