top of page
  • עדי דוידוביץ

איך מטפלים בכאב כרוני

בבקשה תקראו את המילים שאני כותבת ברכות, לא בביקורתיות. אחת לשבוע בערך פונים אלי בשאלות בקשר לטיפול בכאב כרוני, או שמטפלים שואלים אותי מה ללמוד או שמטופלים שואלים אותי מה השיטה הכי טובה. אז אני רוצה לתת מענה קולקטיבי לכולם.

כאב כרוני זה לא דבר אחד, זה אכן סימפטום דומה (שימו לב שכתבתי דומה ולא שווה), אך זו לא בעיה אחת. כמו שכאב ראש יכול לנבוע מכל מיני סיבות, או כאשר הרכב לא נוסע יכולות להיות לזה כמה סיבות, או שהילד שלכם בוכה יכולות להיות לזה כמה סיבות. הצורה "החיצונית" שאתם רואים על פני השטח – כאב, היא לא נגרמת מבעיה אחת.

ולכן, אין שיטת טיפול אחת שיכולה לעזור, אין דרך אחת לטפל.

במהלך השנים למדתי הרבה מאוד שיטות טיפול ואני בוחרת מבניהן מה יכול לעזור לאדם הספציפי שנמצא מולי, טיפול הוא אינדיבידואלי, בחודש האחרון הגיעו אלי 3 בחורים שונים עם כאב בדיוק באותו מקום בעקבות אותה פעילות (אחד הביא את השני כי הם כולם מסתובבים באותה קהילה בפייסבוק בגלל אותה תלונה) וכל אחד מהם קיבל התערבות שונה לגמרי. הם לא הבינו למה הטיפול שלהם שונה אבל למזלי הכאב הפסיק אז הם זרמו איתי. אין לי מה להמליץ על דרך נכונה.

למטפלים. אין שיטה נכונה, אין דבר אחד שצריך ללמוד, צריך להבין שכאב זו תופעה מורכבת וללמוד כמה שיותר בכדי להצליח להתאים התערבות טיפולית לסוגים שונים של אנשים. ככל שתדעו יותר תוכלו לראות יותר מהתמונה הגדולה שהיא כאב כרוני.

למטופלים. אין שיטה אחת, אין מטפל אחד שיציל אתכם. אתם צריכים לעבוד עם מי שידע להתאים את הטיפול אליכם, ואתם צריכים להבין שזה התפקיד שלכם להשתנות.

אני.



359 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page