top of page
  • עדי דוידוביץ

סמלים

אנחנו רואים את מה שאנחנו רוצים לראות, את מה שאנחנו מתוכנתים לראות, את מה שראינו ונחשפנו אליו כל חיינו,

בתמונה בטח ראיתם לב, אבל זה לא לב, זה בסך הכל נייר חתוך, זה אפילו לא לב, ללב האמיתי שלנו יש צורה אחרת, אבל למדו אותנו לזהות סימנים מוסכמים מאז שנולדנו,

כולנו יודעים מה אומר כל אימוג'י שיש לנו בטלפון, למה? כי למדנו. מה אומר אגודל למעלה? למה דווקא למעלה אומר לייק ולמטה אומר רע? אין לשאלה תשובה הגיונית, התשובה היא "ככה", כי ככה התפתחה התרבות שלנו. אתם מזהים את התמונה למטה כאהבה, לא סתם, מכיוון שהפוסט נכתב ביום האהבה הוא גם מקושר לכם לאהבה. אז שמו לב, צורה אקראית = לב = אהבה.

האם יש משמעויות נוספות שאתם נותנים לרגשות על ידי סמלים? איזה סמל אתם מכירים לשמחה? ומה עם כאב? איזה סמלים אתם מכירים לכאב, איזה חיבורים קבועים יש לכם במוח לקשר בין כאב למשהו אקראי, סמל.

קחו למשל מוצרים אורתופדיים למיניהם, האם הם פתרון אמיתי או סמל להקלה בכאב? קחו למשל תנועות "אסורות" כמו כיפוף בגב או ריצה, האם הן באמת אסורות או רק סמל אצלכם במוח האומר שזה כאב.

עכשיו שבו עם עצמכם ותנסו הבין כמה מהעולם שלכם מבוסס על דברים אמיתיים, וכמה על סמלים. ואם אתם סובלים מכאבים, חישבו כמה מהכאב שלכם הוא כתוצאה מגורם אמיתי, או סמל של סכנה. אני אתן לכם טיפ קטן איך לדעת שהגורם עלול להיות סמל בלבד – אם מישהו אחר מסוגל לעשות את אותו דבר ללא כאב, כנראה הוא סמל בלבד.

חישבו שנייה, האם אתם רוצים לחיות על סמלים או על דברים אמיתיים?

56 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page