top of page
  • עדי דוידוביץ

נקודת מבט

יום אחד קם אדם וגילה ששינו לו את המשכורת ומעתה הוא מרוויח 20,000 שקל בחודש, זה נשמע טוב נכון? זה נשמע כאילו אותו אדם יהיה המאושר באדם, אבל מה אם המשכורת הקודמת שלו הייתה 40,000,

מה אתם חושבים על המשכורת הזו עכשיו?


לילה אחד אדם לא ישן כל הלילה, שכב במיטה ער כל הלילה התהפך מצד לצד, נשמע רע נכון? זה נשמע כאילו אותו אדם יקום עצבני ומתוסכל, אבל מה אם זה היה ליל החתונה שלו ומרוב התרגשות הוא לא הצליח לעצום עין, מה אתם חושבים על הלילה הזה עכשיו?


לכל דבר שאנחנו עוברים יש כמה עלילות אפשריות, אפשר לקרוא לזה יקומים מקבילים, מישהו ביקום אחר היה רואה את הסיטואציה הזו אחרת לגמרי על בסיס נתונים אחרים שהיו לו.


המוח שלנו מפרש את המציאות, את מה שהוא חווה לפי העלילה שהוא נמצא בה,

לדוגמא כאב,

אדם שחווה כאב בחזה שאיבד אדם קרוב מהתקף לב יתייחס שונה לתחושה מאשר מישהו שעסק הרבה בפעילות גופנית מכיר כאב בחזה כמאמץ שרירי.

אדם שחווה כאב ראש ומכיר מישהו שגילו לו גידול בראש יתייחס שונה לתחושה מאשר מישהו שמכיר כאבי ראש ויודע שהם עוברים תוך כמה שעות.


בדרך כלל החוויות שאנו חווים הן לא מודעות, אנחנו מתבאסים שמורידים לנו את המשכורת, אנחנו מתרגשים מאירוע משמח, וממשיכים לחיות כרגיל. אין לנו סיבה לנסות לשנות אותן.


אבל, כאשר החוויה שלנו לא משרתת אותנו, ולא מאפשרת לנו לחיות את החיים שרצינו, כמו בכאב מתמשך, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו – איפה אנחנו יכולים להתערב בחוויה ולשנות אותה.


וזה אפשרי, נשמע מטורף, אבל תזכרו את הפוסט על ההגדרה של הכאב "כאב הוא תחושה וחוויה רגשית"



10 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page