top of page
  • עדי דוידוביץ

מה הקשר בין גמישות לצרפתית?

מה זה אומר שהמוח גמיש? ומה הקשר גמישות לבין כאב?

אז נניח שאתם נרשמת לחוג צרפתית, פעם בשבוע אתם מגיעים לשיעור והמורה מדברת אתכם צרפתית ומשבוע לשבוע אתם משתפרים.

אתם יושבים בבית ומתרגלים, עוברים על השיעור ומכינים שעורי בית. חולמים על הטיול הבא שתעשו בפריז ואיך תוכלו להזמין את כל המנות שאתם רוצים במסעדה בצרפתית מושלמת.

אתם יכולים ללמוד צרפתית גם אם תחליטו לעבור לצרפת, אמנם לא תלכו לשיעור מסודר אבל מיום ליום אתם תקלטו עוד ועוד מילים. המוכר במכולת יסביר לכם משהו, הפקיד בחנות, עד שאחרי כמה זמן תוכלו להזמין את כל המנות שאתם רוצים במסעדה בצרפתית מושלמת.

בכל צורה שלא תרצו, כאשר המוח חשוף למידע חדש, אם אתם רוצים או לא, הוא לומד. הוא יכול ללמוד מהר, הוא יכול ללמוד לאט, אבל הוא עדיין לומד.

ומה זה אומר שהמוח לומד? הוא עושה את אותה פעולה "טוב" יותר, הוא יותר יעיל, הוא מסוגל לעשות קישורים טובים יותר. למשל, אילו למדתם צרפתית הוא ישלוף מילים מהר יותר, הוא יזהה מילים במבטא שונה, הוא ידע להשתמש בהטיות במקום הנכון. הוא יהיה טוב יותר בצרפתית.

והמוח לומד הכל, ה-כ-ל, אם לא הדגשתי את זה מספיק אגיד זאת שוב ה – כ – ל. כל דבר שהוא נחשף אליו טוב או רע הוא לומד.

וכאשר המול נחשף לכאב הוא לומד כאב, הוא משכלל, נעשה יעיל יותר, טוב יותר, בכאב. גמישותו של המוח להשתנות וללמוד היא תכונה נהדרת ללמוד צרפתית ופחות טובה ללימודי כאב. אבל היא עדיין קיימת.

המוח לומד להיות טוב יותר בכאב – הכאב חזק יותר.

המוח לומד להיות יעל יותר בכאב – הכאב מגיע מהר יותר.

המוח לומד להיות משוכלל יותר בכאב – הכאב מופיע ביותר מצבים.


אי אפשר לא לדעת צרפתית אם לומדים צרפתית, אבל אפשר ללמוד שפה חדשה ולא להשתמש בצרפתית כדי שהמוח לא ישתמש בצרפתית. אי אפשר לגור בפריז ולא להשתמש בצרפתית.


אם אתם רוצים להשתחרר מכאב כרוני אתם צריכים ללמוד להשתמש בשפה אחרת... ללמד את המוח לדבר בשפה אחרת, והכי חשוב לצאת מהעולם של הכאב. אנשים אומרים שקודם הכאב יעבור ואז הם יתחילו לחיות, אבל זה הפוך, קודם אתם צריכים קודם לצאת מפריז ורק אחר כך להפסיק להשתמש בשפה.



32 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page