top of page
  • עדי דוידוביץ

מה אפשר ללמוד מכאב?

מה אפשר ללמוד מכאב?


כלל ראשון: אי אפשר ללמוד על גודל הבעיה, אין קשר בין גודל הפציעה/נזק/פגיעה לבין עוצמת הכאב, חתך נייר (paper cut) יכול להיות הרבה יותר כואב משבר.


כלל שני: אי אפשר ללמוד על מיקום הבעיה, אין קשר בין המקום בו כואב לנו לבין הבעיה עצמה, התקף לב יכול לבוא לידי ביטוי ככאב שיניים, כאב בפנים, יד שמאל, או חוסר נוחות באזור הלסת. כך כאב בגב לא חייב שמקורו יהיה בבעיה בגב.


כלל שלישי: אי אפשר ללמוד על הכאב על פי הטיפול שעזר להעלים אותו. אם שינינו את היציבה והכאב נעלם והמסקנה היא שהבעיה היא יציבה לקויה זה בדיוק כמו שנגיד שאם לקחנו אקמול והכאב נעלם הרי הבעיה הייתה העדר אקמול בגוף.


כלל רביעי: ב 90% מהמקרים אי אפשר להסיק מה מקור הכאב בעזרת אמצעי הדמייה. MRI, CT, US, EMG, XRAY, הם צילומים המראים חלקים של הגוף, הם אינן נותנים מידע על כאב, את אותם שינויים שמופיעים באנשים כאובים, כמו בלטי דיסק או בקעים, מופיעים גם אצל אנשים לא כאובים.


אז מה כן אפשר ללמוד מכאב?


שיש משהו שאנחנו צריכים לשנות בחיים,


כמו שהמטרה של כאב כאשר אנחנו מניחים את היד על מחבת חמה היא להזיז את היד (ולא ששרפנו את היד) כך גם כאב בכל מקום אחר מתריע לנו שינוי שצריך להעשות.


שינוי יכול לנוע בין – שינוי כיוון בחיים ומציאת מקום עבודה אחר לבין שינוי הכיסא עליו אנחנו יושבים. בשני המקרים השינוי לא העיד על הסיבה לבעיה רק על העובדה שיש צורך בשינוי.


כואב לכם?

תשנו משהו, תתחילו משהו חדש, תפסיקו משהו לא רצוי, תזוזו בצורה שלא עשיתם בעבר, תהיו אמיצים, תהיו חצופים, תהיו משהו חדש.



64 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page