top of page
  • עדי דוידוביץ

ישיבה וכאב

אין דרך נכונה לשבת, אוקיי, אני אחזור על זה שוב, אין דבר כזה ישיבה נכונה אין דבר כזה ישיבה נכונה כי אין דרך אחת בלבד לשבת. הרעיון בכלל שיש תנוחה אחת מתאימה וכל השאר לא הוא מגוחך.


האם יש דרך נכונה להחזיק את מברשת השיניים כאשר מצחצחים שיניים? או דרך נכונה לסרק את השיער? או דרך נכונה ללכת, או לעלות מדרגות?

נכון זה נשמע מגוחך?

למה שתהיה דרך אחת לשבת?


תחשבו כמה זה מוזר שהגוף שלנו מאפשר לגב שלנו לזוז קדימה, אחורה, לצדדים ובסיבוב אבל אנחנו מחליטים שרק דרך אחת היא נכונה. זה כאילו אמרנו לאריה, "תקשיב, מעכשיו מותר לך לשבת רק בדרך אחת" אם הוא יכל להרים גבה הוא בטח היה עושה זאת.


אני יודעת שמה שאני אומרת עומד בניגוד גמור לאינטואיציה שלכם, כי הרי ישיבה היא מסוכנת, וישיבה היא המחלה של המאה עשרים ואחת, וישיבה היא אבי הרשע, בקיצור וולדמורט.


אבל, הבעיה בישיבה איננה נובעת מהתנוחה הספציפית, רק מהעובדה שאתם זזים פחות, כלומר פחות תנועה,

אז שימו לב לתגובה הלא לוגית לעובדה שחוסר תנועה היא פחות טובה – מגבילים אותה עוד יותר. קובעים שיש תנוחה נכונה אחת לישיבה.


אני אכתוב את זה שוב כדי להדגיש, הבעיה בישיבה היא העובדה שאנחנו זזים פחות, והתרופה שמציעים לבעיה היא להגיד שיש תנוחה נכונה ולכן צריך להימנע מתנוחות אחרות, כלומר עוד פחות תנועה.


עכשיו אני יודעת, אני שומעת את זה עד לפה שבוער לכם בבטן להגיד לי, אבל לכל החברים שלי כואב הגב וכל החברים שלי זה בגלל שהם יושבים.


אז בואו נדבר טיפ טיפה על מספרים, ל80% מהאוכלוסייה באופן כללי יהיו כאבי גב, ורוב האוכלוסייה גם יושבת למחייתה, אז בואו נעשה את הסטטיסטיקה וננסה לחשב מה הסיכוי שמישהו יושב גם יכאב לו הגב. גבוה, נכון? אבל בואו נחבר את זה למספר אחר. רוב האוכלוסייה אוכלת עגבניות, האם זה אומר שאכילת עגבניות מובילה לכאבי גב?

התעצבנתם? ברור, כי זה מגוחך! עגבנייה וגב, מה הקשר?


הרי כואב לי הגב בישיבה! אז ברור שיש קשר! אבל רגע! עצרו


זה שכואב לכם הגב שאתם יושבים זה לא אומר שישיבה היא הגורם לכאב, היא פשוט משהו שמגרה את הכאב עכשיו. זה כמו שאם כואב לכם בשיעול, המסקנה שלכם תהיה שיעולים הוא הגורם לכאב ושיעול מסוכן.


זו תכונה מאוד אנושית לשייך קשר של סיבה ותוצאה בין גורמים לא קשורים בכלל, אם לא ירד גשם בשנה מסוימת לא הקרבנו מספיק קורבנות לאותו אל. זה היה מגוחך אז, אך האמינו בזה, וזה מגוחך גם היום ואנחנו לא מאמינים בזה כי למדנו על אקלים ושינוי טמפרטורות וכו'.


אז בואו, קצת ידע חדש לרענן אמונות ישנות,


אין תנוחת ישיבה טובה יותר מהשנייה (אני מאתגרת את מי שיחליט להגיב ולהתווכח איתי על לחצים של דיסקים בגב, קדימה למי יש אומץ?)


ישיבה מהווה בעיה כי יש בה פחות תנועה, לא תנוחה ספציפית העובדה שזזים פחות, נחשו מה התרופה?

תנועה!


במקום להאשים את הכיסא, התנוחה, העבודה, הרצפה העקומה, הכלב שאכל לכם את שיעורי הבית, תתחילו לזוז.


7 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page