top of page
  • עדי דוידוביץ

הקולות שלנו

אתם מכירים את ההתלבטות הזו, יש לכם קול מעודד אותכם לעשות משהו חדש אבל יש לכם קול כזה שאומר לכם לא לעשות אותו.


"יללא, קצת אומץ, תתחיל עם הבחורה הזו היא נראת ממש חמודה" ובאותו הזמן יש גם את הקול שאומר לכם "עזוב, אין לך שום סיכוי, אתה לא בליגה שלה"


"יללא, קדימה הגיע הזמן להתחיל ללמוד!" ובאותו הזמן יש גם את הקול ההפוך "יש לך את כל החיים ללמוד, זה הזמן לצאת, לטייל, להנות"


"יללא, זה הזמן להתחיל להתאמן, אתה יודע כמה זה בריא ועושה לך טוב" וכמובן הוא מגיע עם "אוף, עבדתי עד מאחור היום ואין לי כוח, מחר אני אתחיל להתאמן, היום אני אשאר מול הספה"


לכל אחד יש את הקולות האלו על כל מה שאנחנו מתלבטים לגביו, שהרי אם הקול הנגדי לא היה קיים... היינו כבר זזים ועושים. הרי אף אחד בבוקר לא קם ומתלבט אם לצחצח שיניים או להתלבש. יש דברים שהם "ברורים מאליהם" ויש דברים שמכילים להם שני קולות ומשאירים אותנו על הגדר, שאנחנו רוצים ולא רוצים בהם.


וחשבתם פעם מה היה הדבר הזה שגרם לכם לעשות שינוי? לעזור אומץ, להירשם ללימודים או להתחיל להתאמן, להטות את הכף לכיוון אחד?


בדרך כלל השינוי קורה כאשר קול אחד נעשה חזק יותר, ואיך קול יכול להיעשות חזק יותר?

למשל כאשר משהו או מישהו חיצוני מצטרף לקול,

חברים שמעודדים אותך להתחיל עם בחורות, הורים שמעודדים אותך להתחיל לימודים, אוסרט מעורר השראה על מישהו שאימון גופני שינה לו את החיים.

הקול המעודד מקבל יותר במה ומתחזק.


ולפעמים הקולות החיצוניים לא מצליחים לעזור, ולא מצליחים להתגבר על ה"רעש" שעושים הפחדים, החששות, העייפות, כי המוח שלנו לא אוהב שינויים, ומה שאתם מבקשים ממנו הוא – לעשות שינוי.


אז איך עושים את השינוי למרות שהקול הנגדי כל כך חזק בחיים שלנו?

לפעמים פשוט עושים, את הקול החלוש הזה שדורש מאיתנו אומץ, ולעשות כנגד הקול שמחזיק אותנו אחורה, לשמוע אותו לוחש לנו "למרות מה שאתה מרגיש, חוסר האמון בעצמך, והפחד שלך להיכשל, אתה יכול!"




29 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page