top of page
  • עדי דוידוביץ

אשמה וכאב

בגלל שישבתי כל כך הרבה שעות בעבודה כואב לי הגב,

בגלל שלא הקשבתי לגוף שלי זה קרה,

הכאב הופיע בגלל שהתכופפתי,

אם לא הייתי מנסה את התרגיל הזה בחדר כושר זה לא היה קורה,


אנחנו ממש אוהבים להאשים את עצמנו. אנחנו מרגישים יותר נוח להיות אשמים בכאב שלנו מאשר להאמין שהוא תוצאה של נסיבות ומזל, או העדר מזל במקרה זה.


אף אחד לא יכול להיות אשם בכאב שלו, כי אף אחד לא יכול לדעת שבפעם הזו, הספציפית הזו לעומת כל הפעמים הקודמות שהוא התכופף, יופיע כאב. או התרגיל בחדר כושר, או הישיבה בעבודה, או כל מחשבה לא הגיונית אחרת.

וכאב, מעצבן ככל שהוא יהיה, תלוי בהמון גורמים שרק סה"כ החיבור שלהם ביחד יהווה התוצאה הלא רצויה.


אני אנסה להסביר את דברי בעזרת שימוש באנלוגיה של נדל"ן, נניח שיש לכם סכום כסף שיספיק לכם לקנות דירה, אתם תעשו בדיקות ותאספו מידע ותחליטו לקנות דירה להשקעה.


כדי שההשקעה תשתלם אתם צריכים: דיירים טובים, שהשכנים יהיו טובים, שלא תיהיה שריפה, שלא יפול טיל, שלא יתפוצץ צינור, שלא יכה בבניין ברק ועוד ועוד. מכיוון שהסבירות לכל הדברים האלה נמוכה, סביר להניח שתחזירו את ההשקעה.


אבל אם תחליטו להשקיע בקנייה בעוטף עזה, אז כמה מהפרמטרים ישתנו ואתם תעריכו את סיכויי ההצלחה אחרת.

עכשיו נחזור לכאב, יש המון פרמטרים שמשפיעים על כאב, שעות שינה, תזונה, עישון, צריכת אלכוהול, כאב שהיה בעבר, פעילות גופנית, כאב שנחשפתם אליו סביבכם, שביעות רצון מהעבודה, הגשמה עצמית, לחץ ועוד.


אף אחד מהגורמים האלו לבד לא יגרום לכאב, אבל אם תחברו כמה ביחד, יש סיכוי סביר שמשהו יקרה. שימו לב, רק סיכוי לא הבטחה.


האם אתם אשמים שביום בהיר אחד התכופפתם ולא ישנתם מספיק טוב בשבוע האחרון, היה לחץ בעבודה, רבתם עם חבר ערב לפני, השכנה סיפרה לכם על מישהו שהתכופף ונתפס לו הגב ועישנתם כדי להפיג את המתח?


נכון שלא?


האשמה היא לא בכם, וביחד עם זאת יש לכם אחריות.


אם אתם אנשים רגועים, החיים דבש בלי לחצים, אוכלים בריא, לא מעשנים, ישנים טוב בלילה, לא בודקים מחלות באינטרנט ועושים פעילות גופנית, קניתם דירה בדיזינגוף סנטר ולכן הסיכוי שיפול עליכם טיל/כאב הוא לא גבוה.


אבל אם החיים שלכם לחוצים, ישנים גרוע, אוכלים לא טוב, שותים כל ערב, מעשנים, הספורט העיקרי שלכם הוא הליכה לרכב ושונאים את העבודה שלכם, אתם קניתם דירה בעוטף עזה ולכן הסיכוי שיפול עליכם טיל/כאב הוא יותר גדול.


האחריות שלכם היא לשים לב לדברים המשפיעים ולהתייחס אליהם, ולא צריך לשנות את הכל (!). אתם לא צריכים מחר בבוקר להפסיק לעשן + לאכול בריא + לעשות ספורט + לישון בלילה + לחפש עבודה שאתם אוהבים.


אתם יכולים לשנות משהו אחד, כמו ללכת לישון יותר מוקדם בימות השבוע או להתחיל לחפש תחביבים שיכולים לעזור לכם להרגיש יותר מסופקים.


יש מיליון אפשרויות. אתם יכולים לבחור אחד.


28 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page