top of page
  • עדי דוידוביץ

ארגונומיה

הצלחתי עד עכשיו להתחמק מהנושא אבל היום תוצפו בהמון מיתוסים ומעט מאוד עובדות.

האינטרנט מלא בתמונות עם ווי ירוק ואיקס אדום על מה מותר ומה אסור, מה נכון ומה לא נכון. כל אלו הם "רעיונות" שאינם מגובים במחקרים, כי על כל מחקר בנושא מצאו מחקר הפוך.


אבל, זה לא אומר שמוצרים המוגדרים ארגונומיים לא יוכלו לעזור לכם בכאב וחוסר נוחות. העזרה שלהם תנבע מכך שהם עשו שינוי המתאים לכם ולא בגלל שהם עשו את השינוי האידאלי.


אני אסביר, מבינה שזה מסובך,

נניח ויצאתם לטייל וישבתם על אבן לא נוחה, אם יביאו לכם כיסא במקום יהיה לכם יותר נוח. המשכתם בדרך וירדתם במסלול שדרש מכם טיפוס, אם הירידה הייתה עם מדרגות ומעקה היה לכם יותר נוח. הגעתם לסוף הדרך מותשים ונמצא שם ברז מים קרוב לקרקע, התכופפתם לשתות, אם היה קולר בגובה שלכם היה לכם יותר נוח.


האבן, הקיר טיפוס, והברז הם כולם חוסר נוחות לכם, יתכן כי לאחרים הם לא הפריעו כלל, אם היה אתכם חובב טיפוס הוא בטח נהנה מאתגר הטיפוס שאתם התקשיתם בו.


הכיסא, המדרגות והקולר הם אינם מוצרים ארגונומיים, הם נוחים לכם, יתכן כי לאחרים השינוי לא היה כל כך עקרוני.


אם משהו בעמדת העבודה שלכם לא נוחה, תשנו אותה, זה גם מה שמחקרים מראים, שנותנים לאנשים את זכות הבחירה להחליט איזה שינוי הם רוצים מקבלים את התוצאות הטובות ביותר. הרי לא התחתנתם עם הכיסא שלכם, אם לא מתאים - תחליפו.


אבל כאשר תחליפו אל תתחילו לחשב זוויות כמו שראיתם באיזה שהוא דף באינטרנט, תשבו ותרגישו אם נוח לכם, כי זו המטרה, לא להראות כמו איזה שהוא אידיאל שלא הוכח מעולם, למצוא משהו שנוח לכם.


מוצרים ארגונומיים הם דרך שיווקית מצוינת להעלות את המחיר, וזה עובד כי משהו יותר יקר מיד מתפרש אצלנו יותר טוב, אז אין לי בעיה שתקנו אותם. רק חשוב שתבינו שאם קניתם וזה לא עזר, תחליפו.


אתם לא מקולקלים אם כואב לכם, פשוט עדיין לא מצאתם את מה שמתאים לכם.



4 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page