top of page
  • עדי דוידוביץ

"אם קונים בזול משלמים ביוקר"

לפני הרבה שנים יובל דויד, פיזיותרפיסט מצוין שעבדתי אתו בעבר, אמר לי משפט שנשאר איתי עד היום "אם קונים בזול משלמים ביוקר" אני לא זוכרת מה התלבטתי לקנות אז אבל הוא עודד אותי להשקיע ולא להתפשר על האופציה הזולה.


השבוע מטופלת הזכירה לי את הרעיון הזה, שלפעמים מה שנראה קל ומהיר היא דווקא הפתרון הלא נכון. היא הסבירה לי שהיא כל הזמן חיפשה את הקסם, את הדבר האחד הזה שיציל אותה מהכאבים שלה, את הטיפול האחד הזה, את המטפל הזה שייקח את הכאב ממנה.

היום היא הבינה שזה לא דבר אחד, שזה המון דברים קטנים שהיא צריכה לעשות, זה לקום בבוקר ולצאת לצעידה, זה לשנות את התזונה, זה לבלות עם הילדים, זה למצוא זמנים ביום לעשות הפסקה. היא צריכה להתאמץ כדי לשנות לעצמה את המציאות שלה. היא צריכה לעבוד.


אין פתרון אחד, לא קיים הקסם הזה, הכדור, המכשיר, הניתוח שיטפל בכאב כרוני (אחרת לא היה כאב כרוני). עבודה עם כאב דורש שינוי התנהגות שכל אחד צריך לעשות לעצמו, אין out sourcing לטיפול בכאב שלך. זה עבודה עצמית שיכולה להיות קצרה או ארוכה אבל היא עדיין רק בידיך.


טיפול בכאב מזכיר לי אימון, שיעור פילאטיס, יוגה, יועץ תזונתי, אתה מגיע למישהו שינחה אותך לכיוון מסוים, אבל את הדרך אתה תעשה לבד. אם תרצה להתחזק אף אחד לא יוכל לתרגל במקומך כדי שאתה תתחזק, רק אתה. אם תרצה לרדת במשקל אף אחד לא יוכל לאכול במקומך כדי שאתה תרד במשקל, רק אתה. ואם תרצה להשתחרר מהכאב, אף אחד לא יוכל לשנות במקומך, רק אתה.


העבודה יכולה להיות "יקרה" אבל לטווח ארוך היא משתלמת.



21 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page