top of page
  • עדי דוידוביץ

אין לי מוטיבציה

אין דבר כזה אין לי מוטיבציה, מכירים את המשפט הזה? אין לי מוטיבציה לצאת לרוץ, אין לי מוטיבציה לשנות את התזונה שלי, אין לי מוטיבציה לעבוד. מוטיבציה היא מיתוס, שהרי יש לך מוטיבציה, יש לך מוטיבציה להמשיך לישון בשעה 5 בבוקר ולא לצאת לרוץ, יש לך מוטיבציה לאכול את מה שמתאים לך ולא לשנות את התזונה, ויש לך מוטיבציה לראות נטפליקס ולא לעבוד.

זה לא שאין לך מוטיבציה... היא פשוט במקום אחר.


המוטיבציה שלנו נמצאת במשהו בקיים, יש לה כבר שנים של ניסיון בשינה עד 7, באכילה של מה שמתחשק, ושל צפייה בנטפליקס. המוטיבציה היא חלק מהרגלים קיימים.

כאשר לא משנים הרגלים אתם לא חלשים, לא מקולקלים, לא חסרים במשהו, אתם מושקעים במשהו אחר. הרגל ששומר עליכם ממשהו שמאיים עליכם, פחד.


פחד שתהיו עייפים אם לא תמשיכו לישון עד 7, שתצטרכו ללכת לישון מוקדם יותר ותוותרו על הזמן שקט ללא הילדים בסוף היום, פחד מהכאבים בגוף שיגיעו שתתחילו לזוז אחרי כל כך הרבה שנים, פחד שתגלו שאתם לא צעירים כמו שהייתם פעם.

פחד שמעכשיו והלאה כל הזמן תצטרכו לאכול מאכלים לא טעימים ולא תוכלו להנות מעוגה כמו פעם, פחד שלמרות כל המאמצים אולי לא תצליחו לרדת במשקל כמו שרציתם ובעצם סבלתם לשווא, פחד מה יקרה אם תרדו במשקל אבל שום דבר ממה שקיוויתם להשיג בירידה במשקל לא יתגשם ומצבכם יישאר בדיוק אותו דבר.

פחד שכאשר תעשו את העבודה שאתם צריכים לעשות לא תקבלו עליה את ההערכה שאתם חושבים שמגיע לכם, פחד שתגלו שאתם לא טובים כמו שאתם חושבים, פחד שתגלו שזו לא אמת העבודה שאתם רוצים ואתם צריכים להתמודד עם שאלות יותר גדולות כמו מה אתם רוצים לעשות בחיים.


אז בפעם הבאה שתגידו לעצמכם שאין לכם מוטיבציה, אנא החליפו את המשפט ב"יש לי מוטיבציה לעשות משהו אחר" ואם אתם רוצים שינוי, אתם צריכים להתמודד עם הפחד, ולהחליט איפה אתם מושקעים עכשיו.






47 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page