top of page
  • עדי דוידוביץ

למה הגוף שלנו נשחק?

למה הגוף שלנו נשחק?

אז הגוף שלנו לא נשחק, הוא מתבגר...


בכל רגע ושנייה יש מוות ולידה של תאים ברחבי הגוף, חייו של תא דם אדום למשל הוא 120 יום, חייו של תא עור הוא בין 2-4, למשל תאים של מערכת העיכול חיים כ6 ימים. עזבו בכל דקה מתים כ 300 מיליון תאים בגוף. וזה נכון גם כאשר אנחנו צעירים וגם כאשר אנחנו מבוגרים.

במקום התאים המתים נוצרים תאים חדשים, בכל רגע תאים מתחלקים בגוף ומחדשים את הרקמות בגוף כך שהם יהיו "צעירים" כל הזמן.


יש גם תאים שלא מתחדשים על ידי מוות והולדה מחדש, למשל תאי עצב, הם מתחדשים על ידי שינוי של כל המרכיבים שלהם. תא עצב בנוי מחלבונים ובכל כמה ימים החלבונים שלו מתחלפים ולמעשה הוא עצב חדש.

אני אשתמש באנלוגיה של בית, עצב הוא כמו בית, שנשאר באותה צורה אבל בכל כמה ימים כל הלבנים הבונים את הבית מתחלפים, מתחדשים. תא עור הוא כמו בית שבכל כמה זמן הורסים אותו ובונים אחר במקומו.


אז אתם מבינים? הגוף שלנו לא נשחק, הוא כל הזמן בונה את עצמו, ההבדל הוא שקצב הבנייה יורד עם הזמן.

והכי קל לראות את זה בעור שלנו, אם ילד קטן נופל מקבל שפשוף בברך בבוקר, השפשוף נעלם עד הערב, אם אדם מבוגר נופל ומשפשף את הברך לוקח לו כמה ימים, אם קשיש נופל ומשפשף את הדרך זה יכול לקחת יותר משבוע.


אז אנחנו מתפרקים ובונים את עצמנו עד הרגע האחרון, ואנחנו יכולים לעזור לגוף שלנו לבנות יותר טוב, תזונה טובה - תתן לגוף חומרי בניין טובים, שינה טובה - תתן לגוף זמן מספיק כדי לבנות, ופעילות גופנית – תתן לגוף סיבה לבנות.


אין לנו דרך לנצח את הזמן, אבל אנחנו בהחלט יכולים להשפיע על קצב השפעה שלו, שינה, תזונה ופעילות גופנית.



223 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page