• עדי דוידוביץ

אתם עייפים למרות שאתם ישנים?

האם אתם מהאנשים האלה שכל הזמן עייפים אבל לא מצליחים להירדם? ואני לא מדברת פה על האנשים עם הפרעות שינה מאובחנות, אני מדברת על האנשים שלמרות שהם ישנים הם קמים עייפים.

איך יכול להיות שאנחנו עייפים גם לאחר שינה?

אז נתחיל מזה שיש שני מצבים שבעברית קוראים להם עייפות (שוב העברית מעגלת פינות) sleepy עייפות, ו fatigue שהוא גם עייפות אך הם שני דברים שונים לגמרי.

קחו למשל עייפות שהיא sleepiness התחושה הזו שעוד שנייה העיניים שלכם נסגרות, אתם מפהקים ללא הכרה, והראש שלכם צונח כל שנייה.

לעומת זאת עייפות שהיא fatigue היא התחושה שאין לכם כוח, הגוף כבד, כל דבר מעצבן אתכם, אין לכם מצב רוח עייפות זו היא למעשה תחושה שאין לנו כוח לכלום. אין לנו אנרגיה להתמודד.

וחשוב מאוד ההבדל בניהם, כי שינה היא פתרון רק sleepiness , למה שינה לא עוזרת ל fatigue ?

אז התשובה היא – שאנחנו לא בטרייה.

אנחנו לא מתחברים לחשמל בכל לילה ומתעוררים מלאי אנרגיה בכל בוקר.

מחסור בשעות שינה בהחלט יכול להשפיע על העדר אנרגיה אבל לכל מי שהיה בצבא וסיים מסלול יכול להיזכר במסע האחרון שהוא עשה, איך היה קשה לגרור את הרגליים מרוב עייפות אבל כאשר קו הסיום נראה באופק פתאום הגוף התמלא באנרגיה חדשה והמצב רוח היה בשמיים.

אז מאיפה מגיעה לנו כל האנרגיה?

אני רוצה שתדמיינו לעצמכם את הפעם האחרונה שהרגשתם מלאי אנרגיה, באילו סיטואציות הרגשתם היש לכם כוח להקיף את העולם.

איך הרגשתם אחרי מופע המוזיקלי האחרון שראיתם

איך הרגשתם בחתונה של החברה הכי טובה

איך הרגשתם כאשר התאהבתם

נכון הייתם מלאים באנרגיה? יכולתם לרקוד עד אור הבוקר או לדבר בטלפון עד השעות הקטנות של הלילה ועוד היה לכם קשה להירדם אחר כך.

לעומת זאת אני רוצה שתדמיינו מצבים שהייתם בהם חסרי אנרגיה

איך הרגשתם בהרצאה משעממת בזום,

איך הרגשתם בתור בקופת חולים,

איך הרגשתם בפקק תנועה,

נכון הרגשתם כאילו הסהרונים ינקו לכם את הנשמה מהגוף?

אז כאשר אתם עייפים אני רוצה שתבדקו, האם אתם מפהקים או מתוסכלים, האם העיניים שלכם נעצמות או אין לכם כוח לעשות כלום.

אם גיליתם שאתם חסרי אנרגיה ולא חסרי שינה, הגיע הזמן לשלב פעילויות מעלות אנרגיה בחיים. (ולא, קפה זו לא התשובה)

עשו לכם רשימה של כל הדברים שמעלים אנרגיה, איך אתם יודעים מה הדברים האלה?

אז יש להם כמה מרכיבים:

1. אם תחשבו על הפעילות הזו תחייכו

2. כאשר תעשו את הפעילות לא תשימו לב שהזמן עובר

3. כאשר הפעילות מסתיימת אתם תתבאסו, מיד תחשבו על הפעם הבאה

ונכון, הקורונה מאוד מאתגרת אותנו מבחינת היכולת להנות בחיים,

ונכון, הקורונה גם מורידה לנו את מצב הרוח ומרוקנת אותנו מאנרגיה.

זו בדיוק הסיבה למה דווקא עכשיו אנחנו צריכים להיות יותר יצירתיים בשמירה על הבריאות הרגשית שלנו. אז אני אתם לכם כמה רעיונות.

אם אתם אוהבים הופעות חיות, צפו בהופעה מוקלטת וריקדו איתה.

אם יש לכם חוג ציור שאתם אוהבים, מצאו שיעור און ליין להצטרף אליו.

אם אתם אוהבים קריאה ואין לכם זמן לקרוא, הורידו ספר לשמיעה והקשיבו תוך כדי מטלות הבית.

אם אתם אוהבים לצפות בכדור רגל, לכו שחקו עם אנשים בשכונה.

אם אתם אוהבים לשבת בבית קפה, קחו את הקפה שלכם לספסל ברחוב.

לא משנה מה מופיע ברשימה שלכם, החלקה על הקרח, מצאו דרך להתאים את זה למציאות החדשה שלנו כי אנחנו לא יכולים לדעת מתי היא תסתיים ואנחנו גם לא יכולים להסתובב מותשים כל הזמן.

בהצלחה!

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?

הרשמו עוד היום!

purple phone.jpg
purple envelope.jpg
turqouise whatsapp.jpg

© 2019 כל הזכויות שמורות לעדי דוידוביץ׳

עדי דוידוביץ׳ -

פיזיותרפיסטית משחררת מכאב

 רמת-גן

תל-אביב

עדי דוידוביץ׳ - פיזיותרפיסטית משחררת מכאב

האתר נבנה ע״י: ענת בילינסון