top of page
  • עדי דוידוביץ

אז מה את עושה?

זו השאלה נפוצה ביותר שאני נשאלת. אין אדם אחד שלא מבקש ממני להסביר מה אני עושה, מה ההבדל ביני לבין פיזיותרפיסט אחר, לבין מעסה, מדקר, טריגר פונייט ועוד.


אז כדי לענות לכם על השאלה אני צריכה להסביר לכם מה זה פיזיותרפיה,

פיזיותרפיה זה מקצוע, כמו רפואה, הוא מאגד תחתיו הרבה מאוד תחומים שונים, כאשר ההכשרה הראשונית היא שווה.


כמו שיש גניקולוג שהוא רופא נשים יש פיזיותרפיסט לרצפת אגן, כמו שיש נוירולוג שהוא רופא לבעיות נוירולוגיות, יש פיזיותרפיסט המתמחה בטיפול נוירולוגי, כמו שיש רופא ילדים יש פיזיותרפיסט שמתמחה בפיזיותרפיה התפתחותית ועוד. לכל תחום יש פיזיותרפיסט משלו (יש אפילו פיזיותרפיסט לבעלי חיים)


את הרעיון הבנתם, נכון?


אני אישית מתעסקת רק בתחום האורטופדי, מה זה אומר בכלל?

שאני פוגשת אנשים שאיכות החיים שלהם נפגעה בגלל כאבים או הפרעות תפקודיות אחרות כמו קושי במתן שתן או חוסר יכולת לרוץ ואני משפרת את מצבם.

אני לא מצילה חיים, אני משפרת איכות חיים.


אני מניחה שלמרות כל מה שכתבתי עדיין לא הבנתם מה אני עושה, והאמת היא שזה קשה להסביר.

כל פיזיותרפיסט מסיים את התואר הראשון ויוצא לדרך שונה. אחרי הלימודים הוא מחליט מה מעניין אותו וממשיך ללימודי המשך. כל אחד ואחד מאתנו לומד עוד הרבה מאוד שעות ואז הוא הופך להיות מקצועי יותר בתחום מסוים, כמו שהתחום שלי הוא כאב.


אם תפגשו אותי ועוד בן מחזור שלי, חבר טוב שישבנו ללמוד ביחד למבחנים שנינו יצאנו מטפלים שונים כי הכשרת ההמשך שלנו שונה. אני והוא התמקצענו באופן שונה ולכן בארגז הכלים שלנו יש דברים שונים.

וכאשר אני פוגשת מטופל יש לי המון כלים בארגז להחליט מהי ההתערבות המתאימה.


אז כאשר מישהו שואל אותי אם אני עושה עיסוי, אז אני עושה עיסוי, תלוי למי. וכאשר מישהו שואל אותי אם אני עושה מניפולציות אז אני עושה מניפולציות, אבל תלוי למי. וכאשר מישהו שואל אותי אם אני נותנת תרגילים אז אני אכן נותנת תרגילים, אך תלוי למי. ועוד ועוד.


לשאול אותי אם אני עושה טכניקה מסוימת כמו דיקור יבש או טריגר פוינט זה כמו לשאול חשמלאי אם הוא יודע להחליף נורה, הוא עושה זאת, אבל רק אם הנורה נשרפה, אחרת הוא עושה את מה שצריך.


כמו שרופא הפוגש פציינט המתלונן על כאב ראש ויכול להחליט על כל מיני דרכי התערבות על סמך הבדיקה שלו, כך גם פיזיותרפיסט. אני יושבת מול מטופל המספר לי את סיפור חייו (כמעט) ולפי זה אני מעלה השערות מה יכולה להיות הבעיה, אני בודקת את ההשערה שלי כדי לאמת או לשלול אותה ואז מטפלת בהתאם.


אצל כל אחד הטיפול שונה כי לכל אחד סיפור אחר, וזה לא משנה כמה תספרו לי בטלפון אני צריכה לבדוק.


התואר הראשון בפיזיותרפיה היה רק נקודת הפתיחה, שלי ושל כל חברי למקצוע, יש לי גם תואר שני ועוד המון קורסים נוספים בדיוק כמו לכל אחד מחברי למקצוע, כולנו יודעים לעשות הרבה מאוד טכניקות, ונשתמש בהם כאשר נדרש.


אם אתם רוצים לדעת איזה קורסים עשיתי בחיי צרפתי תמונות של התעודות שמצאתי, לא בכדי להשתחצן, כדי להסביר מה זה אומר להיות פיזיותרפיסטית.




אז אם איכות החיים שלכם לא כמו שהייתם רוצים, ואתם סובלים ולא נהנים, אז כדאי שתתקשרו ❤️

955 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page