top of page
  • עדי דוידוביץ

שיחה על ניתוח גב

שיחה שניהלתי בפרטי, מועתקת אך פרטים מזהים נחמקו:

הוא: יש לי שאלה שקשורה לגב, עברתי לפני 5 שנים ניתוח גב בעקבות פריצת דיסק לא פשוטה. לאחר כמה חודשים החלמה חזרתי לשגרה. לפני שנתיים שוב הייתה לי פריצת דיסק באותן חוליות בדיוק. הפעם לא הסכמתי לעבור שוב ניתוח כירורגי, ונעזרתי באוסטאופת מוכשר. הגוף החלים לאט לאט.

בעברי התאמנתי בקראטה 7 שנים, וגם עסקתי בריצות למרחקים בינוניים של עד חצי מרתון. התחלתי בשנה האחרונה להתאמן במכון כושר, פעמיים בשבוע, לחיזוק כללי. אני לא מתקרב לתרגילים שמעמיסים על הגב במישרין כמו סקוואטים עם מוט משקולות, דד ליפט ולחיצת כתפיים עם משקולות. אני כבר לא יודע אם הפחד שלי מפציעה חוזרת בגב הוא מבוסס, או שבכל זאת אני יכול לבצע סקוואטים, דד ליפטים ועוד. תודה רבה


אני: אני לא רואה שום סיבה לא לבנות את הכושר של הגב שלך שוב, זאת אומרת להתחיל ממשקל נמוך ולעלות בהדרגה, היום ידוע ש"פריצות דיסק" הן כנראה גנטיות ואינן מחייבות שיגרמו כאבים.

הרעיון הוא לא לפחד ולהאמין שהגוף שלך יכול להתחזק בהדרגה ולהתחיל לעבוד ובעתיד יהיו לך כאבים, כמו שלי יהיו, כמו שלכל החברים שלך יהיו- כאבי גב זה משהו שכיח. אבל להימנע מפעילות כדי שהם לא יגיעו זה מיותר כי דווקא הפעילות היא זו המרחיקה בין התקפים והיא זו העוזרת להתקפים לעבור מהר.


הוא: הבנתי. אז כל האנשים הדי שליליים מסביבי שכל הזמן אומרים לי "אמרנו לך שתדפוק לך את הגב והברכיים מהריצות שלך"... טועים בעצם, לא? אנסה ליישם את מה שכתבת לי. זו כנראה עבודה מנטלית לא פחות מאשר פיזית תודה רבה


אני: באופן כללי אני לא מבינה מה משמעות המילה תדפוק... ברור לך שמידי פעם כואב, גם לחברים שלך יכאב. הברכיים והגב הם הסיבה מספר אחת לביקור אצל רופא המשפחה אז סביר להניח בסטטיסטיקה די גבוהה שמתי שהוא הם יכאבו לך.

השאלה היא מה אתה מעדיף? שתמשיך לעשות מה שאתה אוהב - לרוץ ולשמור על הכושר שלך ויכאב לך מידי פעם או שלא תעשה כלום תשב במשרד ויכאב לך מידי פעם?


הוא: ברור שאני אמשיך לעשות ספורט כי אני מפיק ממנו הנאה אדירה, ובטח שזה יותר טוב מלהיות בטטת כורסא...



5 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?
הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך

bottom of page