• עדי דוידוביץ

מסר סמוי

אחרי הסרט טופ גאן המכירות של משקפי השמש ריי בן קפצו ב 40%, מטורף

למרות שבשום מקום בסרט תום קרוז לא אומר "קנה לך משקפי ריי באן הם הטובים ביותר שיש"

כולם רצו לקנות,

זו פרסומת סמויה.

היי, זו הדרך בה משפחת קרדשיין עושה מיליונים, הן לא עובדות בעבודה של 8 עד 5,

זה לא כל כך סמוי כבר במקרה שלהן... הן מסתובבות בעולם עם מוצרים למיניהם (ומקבלות על זה כסף) ושאר העולם קונה.


כמובן שבבריאות יש מסרים סמויים השתולים גם בתוך המודעות עצמן,

למשל תמונה של אדם ישן על הצד עם גרפיקה של עמוד שדרה ישר, כאילו יש חשיבות למנח עמוד השדרה.

תמונה של אדם היושב זקוף בכיסא עם גרפיקה של עמוד שדרה ישר, כאילו יש חשיבות לזקיפותו של עמוד השדרה.

תמונה של נעל עם רגל בתוכה וציור של קשת בבסיס כף הרגל, כאילו קיים מנח כף רגל נכון.


גם אם יש כיתוב או אין, הגרפיקות האלה מעבירות את המסר שיש נכון ולא נכון.

שיש מותר ואסור,

שיש מסוכן ובריא.

שזה... לא נכון.


לכל אחד יש את המזרן שנוח לו או את הכיסא שהכי כיף לו לשבת עליו או את הנעל שהכי קל לו לרוץ איתה, אבל זה לא בגלל שמנח עמוד השדרה הוא "נכון" או בגלל שהקשתות הן הטובות ביותר.

הרי אף אחד לא נשאר לישון בצורה מושלמת על הצד, ואף אחד לא נשאר זקוף על הכיסא כל היום, ואף אחד לא שומר על קשתות כף הרגל באותו מנח כל הזמן.

זה פשוט נוח,

מה שבטוח שהכי נוח למפרסמים לייצר מסר סמוי של בריאות כדי שאפשר יהיה לקחת עוד כמה שקלים.


אל תתנו למסרים סמויים לשכנע אתכם שהגוף הוא שברירי ודורש תיקון.

הוא חזק.






22 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?

הרשמו עוד היום!

תודה! העדכונים מהבלוג שלי יגיעו ישירות לתיבת המייל שלך