• עדי דוידוביץ

אל תספרו לחברים על המטרות שלכם

בקיץ עשיתי קורס בפסיכולוגיה חיובית שקצת עצבן אותי, אמנם היה בו שיעור אחד על הקשיים, אך אחריו היו הרבה מאוד הרצאות שעסקו ב – תחשוב חיובי ויהיה חיובי,

ולפעמים נדמה לי שזה מה שאנשים חושבים על הדברים שאני אומרת,

אז רק בכדי ליישר קו, אני לא חושבת ככה,

אני אכן חושבת שדבר ראשון צריך לחשוב חיובי כי לחשוב שלילי לא יוביל לשום מקום,

אך השלב הבא הוא להתחיל לעבוד, קשה, כדי להשיג את מה שאתם רוצים,

לפעמים לאכול חצץ בכדי להשיג את היעדים שלכם, להיתקל בכל הקשיים בדרך, להתמודד, כי זה מה שאתם רוצים לעשות, להגיע לאן שהוא.



מה מחקרים אומרים על זה?

מחקרים מראים שכאשר חושבים חיובי ומדמיינים את עצמכם משיגים את אותם מטרות הסיכוי להשיג אותן נמוך יותר, מטורף, נכון?


אבל זה לא באמת מטורף אם זוכרים שהמוח יכול להאמין במציאות מדומיינת. אם אתם שוכבים במיטה ומדמיינים שזכיתם באולימפיאדה, המוח שלכם משחרר חומרים שגורמים לכם לתחושת אופוריה והתוצאה היא – שהמוח חושב שכבר השגתם את התוצאות ואין לו המוטיבציה לעשות את העבודה הקשה.


מחקרים גם מציעים לא להצהיר על כוונות שינוי או הצלחה בפני כולם. כאשר אתם עושים זאת וכל הסובבים אתכם מוחאים לכם כפיים על המטרה שבחרתם. המוח מצדו בכל מפגש עם אנשים בשמחים בשמחתכם משחרר לכם כל כך הרבה חומרים שגורמים לתחושת טובה... שפשוט לא תצאו לדרך.


וגם, אם אתם כן נעים לכיוון היעד שלכם, אך לא לקחתם בחשבון את הקשיים בדרך אלא רק את ההצלחה. כאשר יופיע קושי הוא יחווה הרבה יותר קשה ומשמעותי ובחלק גדול מהמקרים יעצור את תהליך השגת המטרה.


ובכאב,

אני לא חושבת ששחרור מכאב הוא תהליך קל, אני כן חושבת שהוא יכול להיות תהליך קצר של עבודה קשה.

זה קצת כמו להתחיל לרוץ, ריצה כשלעצמה הוא לא משהו מאוד קשה, הקושי הגופני יסתיים אחרי שבועיים בערך, הקושי האמיתי הוא לקום מהספה או לצאת מוקדם מהעבודה בכדי לרוץ.


הקושי נמצא במלחמה שקיימת בתוך הראש שלנו, ההתנגדויות שמגיעות מתוכנו, והקשיים שההרגלים שלנו מערימים עלנו.


כך בדיוק גם הכאב, ברגע שעשינו מעשה, יצאנו להליכה, הכנו ארוחת ערב, הלכנו לסרט, זה כבר קל.


אבל לפני כן יש את המלחמה בראש – מה אם אני מזיק לעצמי? מה אם אחר כך יכאב יותר?

לחשוב חיובי על הכאב – זה כמו לחשוב חיובי על סלט טעים, הוא לא מופיע מהאוויר.

אם לא קונים ירקות, שוטפים אותם, קוצצים אותם, מוסיפים להם תבלינים, הסלט פשוט לא קורה. ונכון אפשר ללכת לקנות סלט, אבל גם שם, עבדתם בכדי להרוויח את הכסף לקנייה.


איך עושים את זה?

נניח והחלטתם להתחיל לעשות ספורט, אתם מדמיינים את עצמכם הולכים בקלילות שלא הייתה לכם כבר שנים,

המטרה הקצרת מועד -ללכת בכל ערב רבע שעה,

ולמטרה תוסיפו תוכניות מגרה לסיטואציות בהן תצוץ מגבלה –

מה יקרה אם ירד גשם? תצעדו בקניון,

מה יקרה אם תחזרו מאוחר מהעבודה בגלל פקקים? תחנו רחוק ותצעדו הביתה,

מה יקרה אם תחזרו הביתה ותתקעו מול הטלוויזיה? תבקשו מאדם נוסף שיוציא אתכם להליכה,


הצלחה לא נופלת משמיים, מאחוריה יש עבודה קשה.

אז תחשבו חיובי, ותתחילו לעבוד.

רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי למייל שלכם?

הרשמו עוד היום!

purple phone.jpg
purple envelope.jpg
turqouise whatsapp.jpg

© 2019 כל הזכויות שמורות לעדי דוידוביץ׳

עדי דוידוביץ׳ -

פיזיותרפיסטית משחררת מכאב

 רמת-גן

תל-אביב

עדי דוידוביץ׳ - פיזיותרפיסטית משחררת מכאב

האתר נבנה ע״י: ענת בילינסון